Paul Craenen publiceert in FORUM+ over artistiek onderzoek

5 december 2024

Paul Craenen, lector van het lectoraat ‘Music, Education & Society’ aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag, heeft recent een artikel gepubliceerd in FORUM+, een internationaal peer-reviewed tijdschrift voor onderzoek in de kunsten.

In zijn artikel, getiteld 'Reflection as interference. Eleven thoughts on artistic research as an interruptive practice', presenteert Craenen een vernieuwend perspectief op artistiek onderzoek. Craenens werk draagt bij aan een dieper begrip van artistiek onderzoek en biedt nieuwe inzichten voor onderzoekers en kunstenaars. Het volledige artikel kun je lezen via de website van FORUM+.

Het Koninklijk Conservatorium hecht grote waarde aan het ontwikkelen en uitvoeren van praktijkgericht onderzoek. De lectoraten spelen hierbij een centrale rol. Onder leiding van lectoren werken docenten en studenten samen met externe (maatschappelijke) partners aan onderzoeken die bijdragen aan de vernieuwing van de beroepspraktijken en de kwaliteit van het muziekonderwijs binnen en buiten het conservatorium. Paul Craenen leidt het lectoraat ‘Music, Education & Society’. Het richt zich op de veranderende rol en betekenis van muzikale expertise in de hedendaagse cultuur en samenleving, en op de gevolgen van deze veranderingen voor het curriculum in het hoger muziekonderwijs.